AdBlue® este o soluție apoasă constând din 32,5% uree sintetică și 67,5% apă demineralizată.
Este folosit de obicei la mașinile de pasageri alimentate cu motorină, precum și la vehiculele comerciale ușoare, de mărfuri grele, agricole și de teren pentru a reduce emisiile de eșapament.
Lichidul este înmagazinat într-un rezervor, situat pe sau în interiorul vehiculului și este dozat în gazele fierbinți de eșapament folosind o pompă și un injector. Acesta este situat chiar înainte de convertizorul catalitic (SCR) pe sistemul de evacuare. Lichidul întră în fluxul de evacuare și are loc o reacție prin termoliză și hidroliză în SCR. Oxizii de azot sunt apoi transformați în azot și apă inofensive, care ies din evacuare.
Fiecare vehicul necesită completarea regulată a lichidului Adblue, în funcție de cantitatea utilizată. Fiecare vehicul are instalat un sistem de avertizare a nivelului scăzut al lichidului, care este destinat să-i spună șoferului că trebuie să-și completeze rezervorul de AdBlue®. Nerespectarea multiplelor avertismente vizuale și sonore poate duce la scăderea puterii sau la imposibilitatea de a porni vehiculul - după ce s-a epuizat.
Autoturismul sau vehiculele comerciale ușoare nu vor porni dacă lichidul este lăsat să se scurgă complet. Când rezervorul de lichid este umplut, unitatea de control a motorului poate necesita resetarea cu echipament de diagnosticare. Legislația privind gazele de eșapament Euro 5 și Euro 6 impune ca vehiculul să fie împiedicat să fie pornit dacă există riscul ca soluția de uree să se epuizeze sau când apar anumite erori de sistem.
Puritatea AdBlue® este un factor decisiv pentru calitate. febi oferă doar AdBlue® cu puritate testată conform standardelor ISO 22241, DIN 70070 și AUS32 pentru a preveni deteriorarea sistemului SCR și a convertizorului catalitic. Acest lucru asigură funcționarea fiabilă a sistemului SCR.

Pentru: Toate vehiculele diesel echipate cu sistem SCR
Pentru mai multe informații tehnice, vă rugăm vizitați: partsfinder.bilsteingroup.com